torsdag 9. april 2009

Mars måned med mer!

Da jeg i skrivende stund ligger utmattet i senga mi på grunn av hardkjøret skoleidretten medøfrer seg, tenkte jeg det var på tide med en liten oppdatering eller to. Peder'n storkoser seg fortsatt som student og sjarmør i statene, og for øyeblikket er det ikke mye som kunne vært bedre, rent bortsett fra at det fortsatt er en liten stund til jeg kan komme hjem til bestemors hjemmelagede måltider, starte på skolen klokken 10 annenhver dag og tjene mine egne penger som jeg kan bruke på hva jeg vil. Men misforstå ikke, jeg har det som plommen i egget, og har intet behov for å komme hjem AKKURAT nå. Det er fortsatt mye som står igjen på programmet før jeg er klar til å forlate mitt hittil opplevelsesrike og interessante utvekslingsår.

Kan vel starte med noen oppdateringer som skulle kommet mye tidligere, men på grunn av latskap og ellers fullpakket timeplan kommer de ikke før nå. For litt over en måneds tid siden var jeg i Whitefish, Montana med Ski Shack teamet for å kjøre brett. Vi leide en stor hytte med masser av plass, for det trenger man jo når man er 12 stykker som har behov for sengeplass og andre nødvendigheter. Fjellet, Big Sky mountain er uten tvil det råeste fjellet jeg har pudderkjørt på til nå, og vi hadde gode forhold stort sett hele tiden, men unntak av en dag. Vi hadde selvfølgelig gjort et altfor grådig innkjøp av mat og andre varer, så når det var tid for å dra var kjøkkenet fortsatt fullstappet med godvarer. Kort oppsummert var turen veldig bra, og vi hadde masse moro,  hele gjengen. Å returnere til skole etter en uke på hawaii og en long weekend med snøbrettkjøring er ikke bare kult. Masse lekser som må gjøres for den tapte tiden, men alikevel har jeg klart å opprettholde, i mine egne øyne, temmelig gode karakterer. Dette kvarteret har jeg tre A'er og tre B'er i boka. Riktignok har jeg ingen karakter i muntlig Norsk, og på dette tidspunkt er jeg egentlig veldig glad for det. Herregud, tenker jeg. Jeg har glemt hvordan man snakker norsk. Klarer ikke huske ord som jeg vanligvis ville brukt i nesten enhver samtale, og det å sette sammen setninger som lager mening sliter jeg nesten med. Altså, nå har jeg ikke blitt mer retardert enn det jeg allerede er, men jeg ler av meg selv når jeg snakker norsk, for fytti grisen, jeg er ikke veldig god til det!

Spring Break kom som en vind, og blåste meg over til Hawaii for annen gang på en og en halv måneds tid! Denne gangen var det til Kaua'i, og snille som vertsfamilien min så tok de meg med seg. Etter den første turen til Hawaii skal det litt til å overkomme de opplevelsene jeg hadde der, men vi hadde en veldig fin tur selvom været var litt ustabilt til tider. Skal fortsatt ikke klage på nærmere 27 varmegrader hver dag.... En opplevelse overgikk alle de andre på denne turen, og det var helikopterturen rundt hele øya. Vi fikk se all den nydelige naturen Hawaii har å by på, samt stedene hvor Jurassic Park er spilt inn.  Dessuten er det ikke hver dag du flyr 150 meter over huset til selveste James Bond (Mr. Pierce Brosnan), og senere på dagen surfer på stranda som ligger like langt fra huset hans som Briskeby ligger fra CC. En av dagene kjørte vi forbi et farmer's market og bestemte oss for å stoppe. Her fikk jeg kjøpt 6 Habañeros, som er verdens tredje sterkeste chilipepper, for 1 dollar. Veldig fornøyd med kjøpet, for etter å ha prøvd en halv av jævlene selv vet jeg at jeg kan terrioriser vennene mine med dem. Det er det sykeste varme-rushet jeg har kjent i kroppen min noen gang, og jeg ville legge meg ned på gulvet å grine fordi det var så sterkt, men på grunn av vertsbrors totale "freak out" endte jeg opp med latterkrampe i stedet. En utrolig evne til å squirte melk ut av nesa og loff spising av verdensklasse kaliber fikk han vist fram. Det hele var en utrolig dårlig idé, men det var verdt det i etterkant. Og vi har alt sammen på film. Morsomme greier!

Våren kom, og jeg bestemte meg for å prøve track, som stort sett er friidrett på norsk. Løping og hardtrening går greit nok, men når alt kommer til alt så er ikke idretten i seg selv noe for meg, så jeg har bestemt meg for å slutte, til tross for innkjøp av nydelige sprintsko. Heldigvis var de på salg og gikk for en billig penge. Ukas store opptur var at Kristoffers familie kom sent på søndag kveld, og de er her i en uke, før de tar med Kristoffer inn til Seattle for enda en drøy ukes tid. Nå er det ikke altfor lenge til min kjære familie kommer over heller, og det gleder jeg meg veldig til! Nå er jeg lei av å gi oppdateringer, så jeg kommer tilbake senere!

Hilsen en kry, for what ever reason it might be (hihi), Peder : )

Ingen kommentarer: