tirsdag 27. januar 2009

Nytt semester!


Jaja, halvveismerket fortjener vel et blogginlegg! Idag er det 164 dager siden jeg dro fra det vakre hjemland, og hvis alt går etter planen - som er at familien kommer ned rundt 20. August - er det 164 dager til hjemreise også! Ganske rart å være halvveis allerede. Noen ganger kjennes det litt kjipt ut at jeg bare er halvveis, men stort sett føles det fortsatt ut som om jeg kom hit for 3 uker siden. Kjennes ikke ut som om det er sååå lenge siden jeg og Mattson satt og pruppa og så på filmer på et hotellrom i NYC. Tiden går, slik er det, og nå er vi i gang med 2. semester her borte. Finals og alt djevelskap er unnagjort, og takk høyere makter for det. For et stupid opplegg egentlig. Her får du en hel masse info utlevert over et halvt år, og på snaue 60 minutter skal du sette det hele på papir. Og ikke et hvilket som helst papir. Dette papiret utgjør 20% av semester karakteren din, så hvis du driter deg ut... BUMMER, som Mr. Anderson ville sagt det. Og det er ikke slik at du har en final om dagen.. Neida, her presser vi så mange som mulig inn i timeplanen, og lar den dumme ungdommen få slite med å studere til tre finals på en dag. Jeg gjorde det heldigvis ikke så halvgæli på finals. A i vektløfting og Spansk, B i government og matte, og C i historie og Engelsk.

For de som ikke har fått det med seg, så bærer det snart ut på Hawaii-tur for mange Amerikafarne Hamarsinger. Jeg, Mats Erstad, Peter Stengel'n Lunde, Petter Stai og min gode nabo Heidi Karset skal slikke sol og se på historiske monumenter for en drøy ukes tid mot slutten av februar. Det skal bli digg, jeg gleder meg som en liten shitkid. Eneste minuset er at min kjære Petter "feiten" Mattsson ikke får vært med. Istedet får vi med en laidback danske ved navn Kristoffer på kjøpet. Ikke et dårlig substitute, men jeg skulle heller sett at begge to ble med. Jeg hadde faktisk et lite dilemma for en stund tilbake siden. Jeg hadde fryktelig lyst til å dra på denne turen, samtidig som vertsfamilien ville ha med med til en av de andre øyene på Hawaii for springbreak. Jeg hadde selvfølgelig utrolig lite lyst til å nedprioritere de også, men med den økonomien som foregår nå kunne jeg ikke hatt penger nok til begge. Så min utrolig snille vertsfamilie hadde et lite råd, før de bestemte seg for å spandere billett på meg. Utrolig ålreit, og jeg har selvfølgelig ikke noe imot to turer til Hawaii på under to måneder. Hehehe...

Skjer ikke så mye annet rundt her om dagen egentlig. Samme gamle. På torsdag er den årlige "Prairie Pig", som er en basketball kamp mellom Lakeland og Post falls. Blir gjort mye i sammenheng med dette, så vi har "dress-up week" på skolen, slik som vi hadde da Homecoming var. I morgen er Hawaiian day, utrolig nok... Skal bli morsomt. Obama er nå insatt som president, men det regner jeg med at alle har fått med seg og vet nok om, så jeg gidder ikke bruke tid på å skrive om det. Klokken er nå 11, så jeg får komme meg i seng. Til slutt får jeg gratulere fatter'n med vel gjennomført Marcialonga og 996. plass! 4 timer og 22 minutter. Stolt! God natt, og drøm søtt!

Vedlagt er forresten et bilde av morsomheten som blir med til Hawaii! Kristoffer Rasmussen : )

Peder

Ingen kommentarer: